Simbolul

| 0 comments

IMG_2907

În perioada mea de haiducie, mi-am cumpărat un tricou care avea desenat pe piept o pisică încovoiată şi un pic zbârlită, iar deasupra ei un magnet, ca şi când ar fi tras-o în sus. Fetele adorau tricoul meu, treceam uşor drept mare iubitor de pisici. Aşa era semnul. Doar că, vedeţi voi, nu că n-aş fi fost iubitor de pisici, ci că sensul din spatele simbolului era „Pussy magnet”.

În mare, simbolurile se împart în simple şi compuse. Cele simple sunt şi cele mai atractive, ele sunt dedicate întregii mase de oameni. Fie că sunt din circulaţia rutieră, fie că sunt pe steaguri, fie că sunt în logo-ul unei societăţi, fie că sunt cunoscutele emoticoane de pe Facebook. Cele compuse reprezintă un rebus al cărui înţeles nu îl percepi de prima dată pentru că are un sens ascuns. Cum ar fi să scrii mărţişor punând poza unui măr urmat de literele -țisor.

Menirea acestor simboluri este să mijlocească o emoţie care s-ar exprima în cel mai simplu caz printr-o propoziţie şi în cel mai complex caz printr-o întreagă istorisire care trezeşte emoţia în sine. As simple as that. De exemplu, dacă vezi un smiley afişat undeva, automat îţi va da o stare de bine. Dacă vezi un copac alături de o drujbă îţi va da o stare de inconfort, bazată pe toate experienţele anterioare cu tăieri de copaci pe care mintea ta le-a acumulat din media sau chiar din trăiri personale, cu toată gama de mitinguri şi ce ar mai fi.

Acestea sunt însă simbolurile printabile. Dar ce te faci când dna Elena Udrea face un semn cu degetul arătător peste nas? Aşadar, o alta categorie de simboluri, cele cu valoare de cifru. Body language este studiul reacţiilor corpului învăţat foarte bine în mediul de business. Pentru că ele reprezintă un ochi aruncat în intimitatea gândurilor partenerilor sau potenţialilor parteneri. Un soi de cheating codes pentru jocurile de calculator.

Concluzia este că viaţa noastră se compune în mare parte din emoţii pe care le scoatem la iveală prin anumite triggere. Şi ce bine ne-ar prinde să le cunoaștem doar pe cele care ne binedispun, pe cele care ne dau curaj, ne dau speranţă, ne învaţă de bine. Dar viața a evoluat în sensul în care suntem expuşi zilnic unui întreg network fără noimă generală, gata să-şi verse la orice pas râuri de amintiri inconştiente peste noi. Mai multe emoţii, mai multă manifestare prin consumerism. Căci despre asta e vorba.

Tot ce trebuie să cunoaștem este faptul că putem schimba răul în bine printr-o simplă mutare a perspectivei de gândire. Depinde de tine ce vrei: o p..ă sau o floare?

Leave a Reply

Required fields are marked *.