Mathilde: „Nu ţin cont de trenduri, dar mă inspiră foarte tare moda străzii”

| 1 Comment

9-w1200-h1200

Un magazin „Mathilde” este și în București din luna aprilie.

„Mathilde” este pentru multe femei, dar cu siguranţă nu toate se regăsesc în stilul ţinutelor propuse de brand. Sunt haine simple, dar în același timp distinse, lejere și cu o personalitate care nu va fi ușor trecută cu vederea, potrivite indiferent de talie sau greutate şi cu un iz vintage.

Vă voi prezenta în trei articole povestea „Mathilde”, spusă chiar de creatoarea brandului, alături de fotografiile cu cele mai noi ținute în care am pozat.

Interviu cu designerul Mathilde, partea a treia

Cum arată femeia care îmbracă Mathilde?

Clientele noastre sunt în primul rând cliente foarte bine educate, stilate, care au libertate de mişcare şi în vestimentaţie, nu au o uniformă impusă de societate.

La Mathilde nu intră 300 de femei pe zi, din care cumpără cinci. Magazinul este vizitat de 20 de persoane, din care 18 cumpără și de la care chiar primim aprecieri, pentru că 80% din femeile care intră la noi în magazin au un business, un job important.

Pe lângă produsele disponibile în magazine, creațiile Mathilde pot fi create pe comandă?

Da, realizez haine pe comandă pentru clientele fidele – clientul fidel pentru mine este cel care te reprezintă şi care îmbrățișează stilul hainelor tale. Dacă nu eşti client fidel nu are cum să îţi placă o rochie de mireasă vintage de la noi care prezintă cusături de dantelă.1colaj-w1200-h1200

Știu femeile din România să se îmbrace?

Sunt foarte multe femei care nu știu să o facă, care nu au fost interesate; sunt multe femei care au parteneri de viață care le impun să se îmbrace într-un anumit fel, care sunt dependente de ei, iar în momentul în care se schimbă ceva, atunci când nu mai sunt cu partenerii, se rupe tot și ele sunt dezorientate, trec printr-o perioadă grea și au nevoie de o schimbare. Să te dai pe mâna unui consilier de vestimentație este ca și cum ai merge la psiholog, iar condiția este să ai încredere în omul cu care vorbești. M-am lovit și de situații în care clientele au lăsat capul jos și le-a fost rușine să încerce.1-w1200-h1200

Cum ai ales numele brandului, a venit în mod firesc?

Mathilde este numele meu, iar folosirea lui pentru numele brandului a venit în mod natural, ca întreaga afacere, de altfel. A fost ca la numărul de la mașină, îl alegi în funcție de numele tău, sau ca numerele de la Loto, care au o semnificație personală de cele mai multe ori. Și startul afacerii a fost interesant, atunci când am vrut să plec într-un concediu (pe vremea când lucram la Benetton) cu soțul meu și am cerut voie de la serviciu, nu am primit aprobarea pentru că aveam termene de predare, și totuși am plecat. În acest timp, ei mi-au pregătit plecarea. Am încetat colaborarea cu ei dar am plecat cu multe cunoștințe și a venit cu mine o parte din echipă, oameni care mă apreciau ca bun organizator și care îmi lăudau munca. Ăsta a fost șutul primit de mine, care m-a împins să-mi fac propria afacere.

Văd în hainele pe care le faci că ar rezista în timp, şi mă refer la stilul “mereu actual”…

Nu am ales să mă ghidez după ideea asta, dar chiar aşa se întâmplă – hainele mele nu se demodează :). Nu ţin cont de trenduri, dar mă informez şi plec de două-trei ori pe an la Paris să văd moda străzii, care mă inspiră foarte tare.

Am fost în multe ţări şi am făcut multe fotografii cu moda străzii, apoi am realizat un colaj. Punând cap la cap toate filmările am observat că moda din Paris este foarte diferită de cea din Tokyo şi cele două de cea din Olanda. Îmi place nonconformismul din Shanghai, mi se pare un pic peste limită, bărbaţii se îmbracă ca femeile şi găseşti inspiraţie în ţinutele lor, au un cult pentru haine. Când vii în România, exceptând că noi avem multe probleme şi mergem cu capul în jos şi nu zâmbim, avem şi hainele astea terne, ne e frică să ieşim în evidenţă cu ceva şi avem şi darul de a ne uita după cineva care trece pe lângă noi, comentând negativ.6-w1200-h1200

Mai au nevoie de accesorii hainele tale?

Hainele noastre merg bine cu eşarfe, inelele merg foarte bine, pantofii din piele întoarsă.

Noi încercăm să consiliem şi am avut rezultate foarte bune cu femei care, la momentul acela, nu erau clientele noastre dar au acceptat să se lase pe mâna noastră şi ne mulţumesc şi astăzi pentru schimbarea care a avut loc în viaţa lor.

Stilul tău vestimentar (nu al brandului Mathilde) s-a schimbat în timp?

Cu timpul, te mai stilizezi, te mai rafinezi. Acum nouă ani făceam cu totul altceva, făceam genți din lână și le brodam. Cine crezi că a fost primul meu client atunci? Era concert Pink la noi în țară, ea a venit la Bran, eu aveam atunci un magazin lângă Castelul Bran și a cumpărat 17 genți din magazinul meu. Aveam o fată la vânzare care nu știa cine este, dar am primit apoi poze de la cei din jur. În traiectoria Mathilde au fost multe momente de genul acesta care să mă împingă în față.

Cum vezi evoluția Mathilde în viitor?

Să știi că mi-am pus problema la un moment dat, dacă, odată cu înaintarea în vârstă, îmi voi “îmbătrâni” și hainele. Chiar și soțul meu și-a pus întrebarea asta, el fiind managerul firmei și partea de creație fiind 100% în barca mea. Atunci când mi-am pus întrebarea asta cu voce tare, m-am gândit și mi-am dat seama că vârsta și creativitatea nu depind una de cealaltă, ci, din contră, pe măsură ce înaintezi în vârstă, vrei să înveți mai multe.2colaj-w1200-h1200 7-w1200-h1200

fotografiile au fost realizate în magazinul Mathilde din București

Am purtat:

Rochie “Mathilde”

Platforme “Musette Outlet”

VNYL Bag “Tom Florian”

Hair: Cristina Grama “Fason Salon’

Make-up: Oana Emilia Make-up

Photography: Laura Caraculacu Photography

One Comment

  1. Foarte frumoasa rochia! Este un magazin si in Iasi, recunosc, am intrat o data si atat… mi se pare un pic fistichiu si destul de scump pentru buzunarul meu… dar au chestii deosebite, originale… altfel!
    Si tot zic cand sunt prin zona, ca am sa am o data bani si pentru ceva de acolo 🙂

    http://diana.doubleweb.ro/touch-of-colour/

Leave a Reply

Required fields are marked *.